English (United Kingdom) Hungarian (formal)



AC jellegű komplex mérés
Biztos akar lenni abban, hogy Önnek való a kiválasztott pozíció? Szeretné tudni, melyek az erősségei, miben kell még fejlődnie? Kíváncsi arra, Önnek milyen típusú munka a megfelelő?

A komplex mérés célja, hogy feltárja azokat a várható viselkedéseket, amelyek a résztvevők jövőbeni munkakörnyezetében fontosak lesznek. Ezzel a módszerrel felmérhető a résztvevők szakmai tudása, és képességeik, személyiségük struktúrája. Az Assesment Center /Development Center célja, hogy meghatározott, a valódi munkához hasonló feladatszituációkban, egyéni és csoportos feladatokban való részvétel során egyidejűleg több jelöltről kapjunk információkat szakértői megfigyelők több szempontú értékelése alapján. A résztvevők egyenrangú felekként vannak jelen a folyamatban, így ténylegesen a képességeik, személyiségjegyeik és tapasztalatuk alapján nyújtott teljesítményük értékelésével születik meg az eredmény. A résztvevő erősségein és a fejlesztendőin keresztül jelölhető ki a jelölt képzési iránya, és önismeretének gazdagításával elérhető belső motivációs rendszere.
 Ha szeretné megtudni, mit gondol Önről a környezete, rendelkezik-e a fent megjelölt kompetenciákkal és készségterületekkel, jelentkezzen be az Alapítványunk által szervezett mérések valamelyikére. 
 



Az AC legfontosabb alapelvei:

Minden egyes kompetenciát legalább két feladatban figyelünk meg, lehetőséget adva arra, hogy:

  • a résztvevők különböző típusú helyzetekben (pl. csoportos és egyéni helyzet, vagy írásbeli- szóbeli stb.) is meg tudják mutatni kompetenciáikat, és arra, hogy
  • egy résztvevőt több értékelő is megfigyelhessen.

Értékeléskor:
  • nincs „jó” vagy „rossz” konkrét megoldás, azt figyeljük meg,”hogyan csinálja” a résztvevő, amit csinál,
  • nem személyiséget, hanem viselkedést értékelünk, különböző viselkedés-elemek (indikátorok) segítségével és ennek megfelelően
  • nem következtetéseket vonunk le, (pl. „azért, mert…”) hanem a viselkedést írjuk le.
  • a résztvevők számára fontos, hogy a stresszt teremtő alaphelyzetet (ismeretlen helyzet, ismeretlen megfigyelők előtti szereplés) a lehető legjobban oldani tudjuk.
Feladat közben: a megfigyelők (értékelők) a feladat közben nem adnak visszajelzést, sem szóban, sem más non-verbális módon. Amennyiben szerepjátékban értékelnek, a szerepből csak az időkeret letelte után lépnek ki.


A leggyakrabban mért kompetenciák, készségek :

Problémamegoldás, kommunikáció, szervezés, ügyfélközpontúság, csapatmunka

Ügyviteli készségek; idegen nyelvi ismeretek alkalmazásának készsége a munkában

A kompetenciák és készségek listája igény, cél alapján módosítható, kiegészíthető.


Az értékelés módja

Miután az értékelés elkészült, az egyik szakember szóbeli visszajelzést ad a résztvevőnek. A megbeszélésen részletesen elemzik, rendelkezik-e a résztvevő az adott kompetenciával, vagy sem. Meghatározásra kerülnek azok a területek, kompetenciák, ahol fejlesztésre van szükség, illetve azok is, ahol a résztvevő már kellően kompetens. Talán ez a legfontosabb része az értékelő-fejlesztő központnak, mert a jelölt ebből profitálhat a legtöbbet. A szóbeli megbeszélést részletes, kimerítő írásbeli visszajelzés egészíti ki, amelyet a szóbeli egyeztetéskor vehet át a mérésen résztvevő egyén. 

Ha szeretné megtudni, milyen szinten rendelkezik-e a fent megjelölt kompetenciákkal és készségterületekkel, jelentkezzen be az Alapítványunk által szervezett mérések valamelyikére.
 

 





Feliratkozás az SZTMK hírlevelére

Név:
E-mail cím:
Leiratkozás

Kapcsolat

Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány

Postacím: H-1396 Budapest, Pf. 477.
Tel: (+36) 1 371 0068
Fax: (+36) 1 205 3318

info@sztmk.hu

 

Címünk:

1061 Budapest,

Andrássy út. 17. III. 11

 

Ügyfélfogadási rend:
Hétfő: 10 - 13
Előzetes időpont egyeztetés:
+36 70 397 5434 

Intézmény-akkreditációs lajstromszám:
AL-2527

Engedélyszám:
E-000107/2014

 


Hirdetés



Támogatja a Joomla!. Hosted by petend. Valid XHTML and CSS.