English (United Kingdom) Hungarian (formal)



Teendők
Oktatás:

1. Biztosítani kell, hogy a különböző területeken tanulmányokat folytató hallgatók „T-típusú” szakemberekké válhassanak, akik adaptív innovátorként szolgáltatói gondolkodásmóddal rendelkeznek és tevékenykednek a szolgáltatással foglalkozó globálisan integrált vállalkozásokban.
2. Elő kell segíteni egyrészt az integratív SSME oktatási programok és kvalifikációk elismerését, mint a „szolgáltatói gondolkodásmód” kialakításának eszközét, másrészt támogatni kell az iparági elismertséget és az SSME kvalifikációt szerzett végzősök toborzását.
3. Mielőbb ki kell alakítani a moduláris SSME tanterveket, amelyeket rendszeresen bővíteni és finomítani kell új ismeretanyaggal, amíg a kutatások a szolgáltatási rendszerek valóban integrált elméletét meg nem teremtik.
4. Ki kell dolgozni és fel kell tárni az SSME képzés alternatív és innovatív lehetőségeit.

Gazdaság:

1. Át kell tekinteni a szolgáltatási rendszerek kialakítására vonatkozó eddigi ismereteket (pl. optimális befektetési stratégia a szolgáltatási rendszerek folyamatos fejlesztése terén), és ki kell terjeszteni a projekt alapú együttműködést a tudományos élet multi-diszciplináris csoportjaival.
2. Interdiszciplináris szolgáltatástudományi közösségeket kell kiépíteni, amelyekbe bevonják az SSME végzettséggel rendelkező hallgatókat is.
3. Specifikus kihívások megfogalmazása és a megfelelő pénzalapok biztosítása szükséges a szolgáltatási rendszerek kutatásához.
4. Ki kell fejleszteni a megfelelő szervezeti kereteket és gyakorlatot az üzleti partneri kapcsolatokban annak érdekében, hogy jobb legyen a gazdaság és az oktatás közötti együttműködés a szolgáltatási rendszerek projektjeinek megvalósításában.

Politika:

1. Világossá kell tenni a szolgáltatási innováció fontosságát a kormányzati szervek szakemberei számára, és biztosítani kell a szolgáltatási rendszerek integrált elméletének kialakítását célzó finanszírozási forrásokat.
2. Be kell mutatni a szolgáltatástudomány értékét a kormányzati szerveknek, egyúttal különböző módszerek, adatbázisok és eszközök kialakításával meg kell szólítani az oktatás és a kutatás területét is.
3. Megbízható gazdasági adatokat kell nyújtani a tudásintenzív szolgáltatási tevékenységekről, így kiemelve a szolgáltatási innováció fontosságát.
4. A kormányzati szolgáltatási rendszereket átfogóbbá és állampolgárbarátabbá kell tenni.


Reference:
IfM and IBM. (2007). Succeeding through Service Innovation: A Discussion Paper. Cambridge, United Kingdom: University of Cambridge Institute for Manufacturing. ISBN: 978-1-902546-59-8
 

 





Feliratkozás az SZTMK hírlevelére

Név:
E-mail cím:
Leiratkozás

Kapcsolat

Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány

Postacím: H-1396 Budapest, Pf. 477.
Tel: (+36) 1 371 0068
Fax: (+36) 1 205 3318

info@sztmk.hu

 

Címünk:

1061 Budapest,

Andrássy út. 17. III. 11

 

Ügyfélfogadási rend:
Hétfő: 10 - 13
Előzetes időpont egyeztetés:
+36 70 397 5434 

Intézmény-akkreditációs lajstromszám:
AL-2527

Engedélyszám:
E-000107/2014

 


Hirdetés



Támogatja a Joomla!. Hosted by petend. Valid XHTML and CSS.